De eerste week - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Minoesch Schrauwen - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Minoesch Schrauwen - WaarBenJij.nu

De eerste week

Blijf op de hoogte en volg Minoesch

24 Juli 2013 | Oeganda, Jinja

Hallo allemaal,

Een week geleden zat ik in het vliegtuig en kwam mijn droom bijna uit. Nu ben ik hier en wat heb ik het naar zin. Deze week is erg snel gegaan.
Maandag was het een Nederlands dagje voor me. Ik ben naar de school geweest en heb geluncht bij Flavours. Hier zit een Nederlandse bakker en Nederlands restaurant. Hier heb ik dus genoten van een heerlijke Nederlandse maaltijd. Daarna ben ik terug naar school geweest en samen met de kinderen naar huis gelopen. Jullie raden nooit wat we als avondeten gegeten hebben: HUTSPOT. Ook dit was erg lekker.
Dinsdag heb ik met Stephen bordspellen gespeeld zodat hij een beetje afleiding heeft. Hij is namelijk ziek en zit dus hele dagen thuis. Ook heb ik een nieuwe vriendin gemaakt. Ze heeft Topista, maar ik mag haar Topstar noemen. Ik leerde haar kennen toen ik haken aan het uitproberen was. Dit lukte me totaal niet en Topstar is erg goed in haken. Ze heeft me dus veel geholpen. Ze is een erg aardige vrouw. Net als alle mensen hier trouwens.
Vandaag was wederom een geweldige dag. Ditmaal, omdat ik naar een muziekcompetitie geweest van scholen in Jinja. Mainstreet Primary School (de school van de kinderen) deed hier ook aan mee. Het was een erg lange en mooie dag en de eerste prijs voor Mainstreet Primary School maakte de competitie perfect. Toen ik samen met de leraren de publiekszaal uitkwamen, werden we door ieder kind geknuffeld. We hebben de eerste prijs gevierd met dansen. Dus ook ik moest dansen, maar we danste op de Afrikaanse manier en daar ben ik niet in. Het was dus lachen gieren en brullen. Doordat we gewonnen hebben ben ik dus volgende week zaterdag te vinden bij de District competitie. Zo kan ik ze daar aanmoedigen. Als ze dit winnen, gaan ze door naar de Regionale competitie. Bij de Regionale competitie kan ik dan helaas niet bij zijn, want dan zit ik alweer 4 dagen in Nederland.
Ik ben benieuwd wat ik de komende weken beleef.

Groetjes, Minoesch

  • 24 Juli 2013 - 21:29

    Cilia:

    Hoi Minoesch

    Fijn om te horen dat je het naar je zin hebt! Nu nog wachten op een paar foto's.

    groetjes cilia

  • 24 Juli 2013 - 21:59

    Mark Goossens:

    hallo minoush, geniet van de mooie dingen daar en nog veel succes met alles wat je daar meemaakt. groeten vanuit het zonnige schijf

  • 24 Juli 2013 - 22:06

    Fenne:

    Hee Minoesch!

    Wat leuk om te lezen allemaal, ik vind het wel stoer van je hoor dat je zo ver weg bent :)
    Heel veel plezier en succes nog met alles wat je gaat doen en geniet er maar erg van!

    Groetjes Fenne

  • 24 Juli 2013 - 22:24

    Astrid Goossens:

    Hoi minoesh, zo te lezen heb je het er geweldig naar je zin. Dus zeg ik, GENIETEN.

  • 24 Juli 2013 - 22:35

    Ilse Frijters:

    Hee Minoesch,

    Wat leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt.
    Grappig dat je daar gewoon hutspot kreeg. Maar beter zoiets dan iets wat je niet kent!
    Leuk dat het samen met de kindjes ook goed gaat!
    Het is toch allemaal erg anders vergeleken met hier he.
    Nog een hele fijne tijd daar, geniet ervan!

    Groetjes Ilse

  • 25 Juli 2013 - 17:08

    Oma:

    hoy minoesch

    watheb je al een leuke week achter de rug zoals ik dat lees
    nandja heeft de foto;s laten zien het is daar prachtig
    ik ben gewoon jaloers op je omdat het er zo mooi is
    groetjes oma

  • 25 Juli 2013 - 20:29

    Ooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooome Piet:

    he juf het zijn mooie fotos alleen je moet nog wat bijkleuren hoe warm is het er eigenlijk hier 30 graden doen ze daar ook wel eens bbq en op een olievat nog veel plezier en gr wij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Minoesch

Actief sinds 31 Mei 2013
Verslag gelezen: 565
Totaal aantal bezoekers 32176

Voorgaande reizen:

01 Februari 2018 - 13 Mei 2018

Buitenland stage Rome

09 Juli 2015 - 20 Augustus 2015

Vrijwillgerswerk Oeganda

17 Juli 2013 - 13 Augustus 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: