Aapjes kijken - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Minoesch Schrauwen - WaarBenJij.nu Aapjes kijken - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Minoesch Schrauwen - WaarBenJij.nu

Aapjes kijken

Blijf op de hoogte en volg Minoesch

11 Augustus 2013 | Oeganda, Jinja

Hallo allemaal,

Ze zeggen toch wel eens 'alle aapjes kijken je begint erop te kijken'? Bij mij kan dit spreekwoord letterlijk genomen. Eerst volgende ik me een witte aap tussen alle zwarte apen hier. Dat is nu helemaal weg. Ik ben volledig ingeburgerd kun je ook wel zeggen. Helaas ben ik nog maar 1 dag me deze ontzettend lieve kindertjes en nog maar 2 dagen in dit prachtige land.
Donderdag waren alle kinderen vrij vanwege een dag voor de moslims. (Dit zouden ze ook bij ons mogen invoeren :p). Echter ben ik wel naar school geweest. De muziekklas ging namelijk oefen voor de muziekcompetitie van gisteren. Het oefenen ging erg goed. Ik heb zelfs geleerd om Afrikaanse instrumenten te bespelen. Het was erg leuk om te doen en iedereen vertelde dat ik talent had. Na een lange dag oefenen waren ze klaar voor de muziekcompetitie. Ik heb echter niet de hele dag op school geweest, want ik wilde natuurlijk ook met de kinderen hier spelen. Tijdens het spelen komt het kind in mij naar boven.
Gisteren ben ik wel heel de dag bij de muziekcompetitie geweest. Het was een erg lange competitie waardoor het pas om 22:00 uur was afgelopen. Ook is Mainstreet Primary School niet door naar de volgende ronde, maar ze zijn wel 3e van de 7 geworden. Dit is dus erg goed.
Vandaag was werkelijk een perfecte dag. Vanmorgen ben ik eerst met de kinderen mee naar de kerk geweest. Daarna was het tijd voor mijn 2e verrassing: ZWEMMEN. Dit was erg lekker na een paar warme dagen. Ook de kinderen dit fantastisch. Toen we besloten naar huis te gaan, bleek ons avontuur nog niet afgelopen. Op een groot grasveld naast het zwembad zagen we een kudde apen. We besloten er dichter naartoe te gaan om ze beter te zien. Ik moest namelijk foto's maken. Ze apen waren blijkbaar helemaal niet bang van een stelletje mensapen. Hierdoor konden we erg dichtbij komen. Ook hebben we onder de bomen door gelopen en gingen naar apen opzoek. Dat ik wilde dieren heb gezien, maakte deze geweldige dag nog beter. Verder heb ik alle kinderen aan het thuisfront voorgesteld via skype. Hier lieten de kinderen hun Nederlandse woordjes horen. Dit is en blijft leuk om te horen.
Het shoppen is me woensdag trouwens goed gelukt. De cadeautjes zitten ingepakt in mijn koffer. Het shoppen is wel erg anders als in Nederland. Ook heb ik mezelf verwend. Ik heb een Afrikaanse broek gekocht. Dit moest ik natuurlijk aan iedereen showen. Ze vonden het erg leuk om te zien, mij als Afrikaan.
Morgen is mijn laatste dag hier met de kinderen. Ik ga dan weer lekker koken. Ik ga hetzelfde als de vorige keer maken. Verder wil ik dinsdag met de kinderen opstaan om ze naar school te brengen en ze nog een laatste keer te zien. Ik vind het raar om te denken dat ik dinsdag alweer weg ga.

Groetjes, Minoesch

  • 11 Augustus 2013 - 22:34

    Astrid Goossens:

    Nog ff lekker genieten dan. Groetjes.

  • 11 Augustus 2013 - 22:43

    Ilse Frijters:

    Hee Minoesch!

    Leuk om je zo te zien met de kinderen!
    Wat is het bijzonder om echte apen tegen te komen, dat maak je niet vaak mee!
    Geniet nog van je laatste dagen daar. Het zal niet makkelijk zijn om naar huis terug te gaan na alles wat je daar hebt meegemaakt. Ze hebben het vast erg fijn gevonden dat je er bent geweest!
    Ik vind het erg knap van je dat je dit hebt gedaan! Jij mag trots zijn op jezelf!

    Tot snel in de tent he :)

    Groetjes Ilse

  • 12 Augustus 2013 - 17:15

    Tante Marijke:

    Minoesch, nog effe genieten. Dan komt toch het afscheid nemen. Daar is niets aan te doen. Maar het hebt mooie foto's en vooral je herinneringen aan deze mooie trip! Goede terugreis en tot gauw. Dan horen we je belevenissen. Liefs tante Marijke.

  • 12 Augustus 2013 - 19:46

    Fam. Vriends:

    Wat een ervaring en uitdaging die je bent aangegaan. Heel knap van jou, Minoesch!
    Die mooie herinneringen vergeet je nooit meer. Tot binnenkort!
    Groeten uit Maalbergen; Louis, Agnes, Marga en Michel.

  • 12 Augustus 2013 - 20:55

    Ooooooooommmee Piet:

    he juf het is jammer dat het weer bijna is afgelopen maar ja hier is ook iemand die het volgens mij niet zo erg vind doe ze daar allemaal een goede dag van oom piet en verder goede reis en pas goed op jezelf gr oom piet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Minoesch

Actief sinds 31 Mei 2013
Verslag gelezen: 859
Totaal aantal bezoekers 32115

Voorgaande reizen:

01 Februari 2018 - 13 Mei 2018

Buitenland stage Rome

09 Juli 2015 - 20 Augustus 2015

Vrijwillgerswerk Oeganda

17 Juli 2013 - 13 Augustus 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: