Mijn eerste uitstapjes - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Minoesch Schrauwen - WaarBenJij.nu Mijn eerste uitstapjes - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Minoesch Schrauwen - WaarBenJij.nu

Mijn eerste uitstapjes

Blijf op de hoogte en volg Minoesch

21 Juli 2013 | Oeganda, Jinja

Hallo allemaal,

Ik ben helemaal bekomen van de lange en vermoeiende, maar goede reis. Ook voel ik me erg op me gemak hier bij de 10 kinderen. Ik krijg zelfs al brieven onder mijn deur doorgeschoven als aandenken dat ik ze niet vergeet. Dit ga ik zeker niet doen, want het zijn erg liefdevolle kinderen.
Gisteren mocht ik met Aidah boodschappen doen. Wat een verschil met Nederland is dit. De supermarkt is klein en de markt is ENORM groot. Op de markt kun je werkelijk alles kopen. Dit was erg indrukwekkend. Toen we terug kwamen heb ik weer met de kinderen gevoetbalde. Mijn team had dit keer gewonnen met 27-25. Joepie!!!! Daarna ben ik naar de kerk geweest. Hiervoor moesten we door een sloppenwijk lopen. Hierdoor had ik zo 10 kinderen aan iedere arm hangen, want ik ben natuurlijk de Moezungoe (blanke) hier. Toen we aankwamen bij de kerk waren ze de kerk aan het schoon maken en de kerk was het erg leeg. Vanmorgen gingen we weer naar de kerk. Dit keer om een mis bij te wonen. De kerk was mooi versiert. Ik had me gisteren niet kunnen inbeelden dat het zo mooi werd. Verder was het leuk om te zien op welke manier ze daar een mis houden. Eerst wordt er veel gezongen, dan vertelt de pastoor zijn verhaal en aan het eind van de mis wordt er gezongen en gedanst. Ook is er na de mis een soort les. Iedereen gaat in verschillende groepen zitten en dan wordt er verteld over de mis. Verder heb ik vanmiddag gekookt met Faith en Moses. We hebben scapaty gemaakt, dat zijn een soort pannekoeken. Ze gingen er goed in vanavond.
Morgen krijg ik een schema met de dingen die de kinderen in een week doen en wat ze op welke dag doen. Dinsdag is mijn dag echter al vol gepland. Ik ga namelijk naar een optreden op school kijken en hier doen een paar kinderen uit het weeshuis aan mee.

Groetjes, Minoesch

  • 21 Juli 2013 - 21:16

    Nadja En De Rest:

    Hee mini,,,

    Klinkt allemaal weer als een hele beleving!
    Heel gaaf dat je ook overal mee na toe mag!
    Geniet er nog van!!!

    Dikke knuffel
    Nadja en de rest;)

  • 21 Juli 2013 - 21:44

    Emmely:

    Leuke berichtjes Minoesch, fijn dat je ons op de hoogte houdt van je avonturen in het verre uganda:)
    Super stoer dat je dit doet Minoesch! Geniet van dit geweldige avontuur!

    X

  • 22 Juli 2013 - 17:09

    Bianca Braspennincx:

    hee minoesch,

    geniet ervan want de tijd is zo voorbij, ik lees al wel dat je al veel heb gedaan in je eerste daagjes

    lekker zijn die pannekoeken daar he eten ze daar ook alles met de handen of met bestek ?

    veel plezier nog
    xxx

  • 22 Juli 2013 - 19:25

    Oooooooooooooooooooooooooooome Piet:

    he dametje als je volgende keer het eten klaar moet maken dan kun je misschien wel eens friet bakken met tomatensoep vooraf doen jullie alleen maar voetballen of ook nog andere spelletjes nog veel plezier en ik hou je volgende verslag in de gaten gr wij

  • 23 Juli 2013 - 19:11

    Oma:

    Heej Minoesch,

    Leuk dat je een kijkje hebt genomen in de sloppenwijk en de kerk. Ik heb nu wel gelezen dat je goed kunt voetballen. We krijgen dus een voetbalster terug.

    xxx Oma

  • 29 Juli 2013 - 20:12

    Oma:

    dear minoesch


    wat zie ik 0p de foto [een wilde geit aan
    een touw] toch echt een wild dier

    zodra je de tijger tegen komt ook een foto he

    de huts pot was die ook lekker echt hollandse

    met oma alles oke xxxoma doedeloe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Minoesch

Actief sinds 31 Mei 2013
Verslag gelezen: 731
Totaal aantal bezoekers 32166

Voorgaande reizen:

01 Februari 2018 - 13 Mei 2018

Buitenland stage Rome

09 Juli 2015 - 20 Augustus 2015

Vrijwillgerswerk Oeganda

17 Juli 2013 - 13 Augustus 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: