Welkom thuis Afrikaan - Reisverslag uit Wernhout, Nederland van Minoesch Schrauwen - WaarBenJij.nu Welkom thuis Afrikaan - Reisverslag uit Wernhout, Nederland van Minoesch Schrauwen - WaarBenJij.nu

Welkom thuis Afrikaan

Blijf op de hoogte en volg Minoesch

15 Augustus 2013 | Nederland, Wernhout

Hallo allemaal,

Na een lange dag reizen en een nachtje vliegen zijn we weer in het warme Zundert. Niet de lekkerste vlucht, want we hadden last van veel turbulentie. Toch lande ik gisterenochtend wel mooi op tijd (om kwart voor 7) op Schiphol. Hier werd ik opgewacht door papa, mama en Sam. Wat leuk om die weer te zien. Na een lekker ontbijtje op het vliegveld vertrokken we naar huis. Deze terugrit verliep heel goed op een weg zonder kuilen of andere obstakels. Eenmaal in Wernhout werd ik opgewacht door Sacha en Ilja. Nadja was namelijk aan het werk.
Er werden gisteren heel veel verhalen uitgewisseld. Ik kan maar niet stoppen met praten over het prachtige land. Ook wil ik iedere gebeurtenis vertellen. Om heel het gezin alle verhalen tot in detail uit te leggen, heb ik in Oeganda een dagboek geschreven. Deze zijn ze nu druk aan het lezen.
Iedereen wilde de cadeautjes graag zien dus ging de koffer open. Ze waren erg blij met de cadeautjes. Ook hebben ze al heel veel foto's gezien. Helaas nog niet allemaal, maar het zijn er 1100.
Verder had ik enorm zin in lekker westers eten. Daarom hebben we heerlijk gebarbecued. Dit viel heel goed in de smaak. Onder het eten hebben we ontzettend gelachen en veel verhalen verteld. Na een wedstrijdje voetbal (Portugal-Nederland) te hebben gekeken en heerlijk te hebben gedoucht, ging ik lekker in mijn eigen bedje slapen.
Mijn lichaam is echter nog niet helemaal gewend aan het klimaat en het eten in Nederland. Ik moet dus nog een beetje acclimatiseren. Dit acclimatiseren mag niet te lang duren, want volgende week begin ik weer te werken en naar school te gaan. Ook mijn corsokoorts is nooit weg geweest, dus daarom zullen we nog eens 2 weken hard in de tent van De Lent gaan helpen. Hier kan ik geen misselijkheid of koude rillingen bij gebruiken. Vrijdag en zaterdag wil ik ook iedereen laten zien dat ik het stappen nog niet verleerd ben. Vrijdag ga ik namelijk lekker naar het corsocafe. Zaterdag ga ik naar alle optredens bij de corsong bekijken en natuurlijk feesten.
Tot slot wil ik iedereen bedanken voor alle leuke reacties en belangstelling voor mijn reis naar het verre, mooie en warme Oeganda.

Groetjes, Minoesch

  • 15 Augustus 2013 - 18:50

    Tante Marijke:

    Toch fijn dat je weer heel en veilig thuis bent. Je bent een hele ervaring rijker.Nu weer in je Hollandse ritme komen. Tot gauw, liefs tante Marijke

  • 15 Augustus 2013 - 21:51

    Jeanne:

    minoesch welkom thuis in wernhout , het is toch weer een opluchting dat je er weer bent.nu maar gauw in het wernhoutse ritme komen en succes met de corsowagen gr jeanne en chris

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Minoesch

Actief sinds 31 Mei 2013
Verslag gelezen: 860
Totaal aantal bezoekers 32142

Voorgaande reizen:

01 Februari 2018 - 13 Mei 2018

Buitenland stage Rome

09 Juli 2015 - 20 Augustus 2015

Vrijwillgerswerk Oeganda

17 Juli 2013 - 13 Augustus 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: