Weekend - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Minoesch Schrauwen - WaarBenJij.nu Weekend - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Minoesch Schrauwen - WaarBenJij.nu

Weekend

Blijf op de hoogte en volg Minoesch

02 Augustus 2015 | Oeganda, Jinja

Hallo allemaal,

Weekend!! Een van mijn favoriete dagen in de week. Op deze dagen ben ik namelijk vrij van het werken in de klinieken en kan ik gezellig met de kinderen zijn.
Afgelopen vrijdag ben ik weer gaan helpen in de Christ the King clinic. Zoals iedere vrijdagochtend was het spreekuur voor de inentingen van baby's en kinderen. Ik was dus weer lekker druk met het geven van monddruppels en de registratie van alle kinderen. Na de middag en een heerlijke Oegandese lunch, poncho with beans, heb ik voor Mr. Julius Paulus (de eigenaar) nog wat dingen uitgewerkt op zijn computer. Hij vindt dat ik dit erg snel doe waardoor hij het met liefde aan mij overdraagt. Net voordat ik naar huis wilde gaan, begon het te regenen. Dus heb ik even gewacht. Na een halfuur wachten was het echter nog steeds niet droog. Doordat het stilaan tijd werd om toch naar huis te gaan, heeft een van de verloskundige mij een paraplu geleend zodat ik niet te nat werd als ik aan de kant van de weg stond te wachten op een taxibus. Ik moet alleen niet vergeten deze aanstaande dinsdag mee terug te nemen.
De regenbui van vrijdag was ik direct vergeten toen ik het weer zaterdagochtend zag. Het was weer lekker tropisch warm. Hmm! Je knapt zo van de zon op. Zaterdagochtend bestond uit een bezoekje aan de stad met Joshua en Aidah. Zo werden de vergeten ingrediënten voor het koken van mijn maaltijd op het lijstje. Ook stand een bezoek aan de bank op het lijstje. Helaas was het ik enorm druk doordat het de eerste van de maand was. Op zo'n moment zie je hoe dringend mensen geld nodig hebben om de maand weer rond te komen. Het bezoekje aan de bank duurde dus iets langer dan gepland, maar dat was geen ramp voor ons. We hebben tijdens het wachten namelijk genoten van een vanille-ijsje gesponsord door Aidah. Na de lunch ben ik gestart met koken. Ditmaal KipKerrie met rijst en kippenpootjes. Ook dit viel weer goed in de smaakt.
Vandaag stond zoals gewoonlijk een bezoek aan de kerk en het zwembad op het programma. De kerkdienst duurde dit keer "iets" langer dan normaal vanwege de eerste zondag van de maand. Dit wordt hier groots gevierd waardoor we een kerkdienst hadden van 4 uur. Het eerste uur was net als alle andere zondagen. Het tweede en derde uur bestond uit optredens van kinderen en een band met het koor. Echt geweldig om te zien hoe de mensen in de kerk stonden te dansen en te zien. Het leek alsof ze hun grootste idool voor het eerst zagen. Het laatste uur bestond uit het uitreiken van het brood en wijn onder de nodige gebeden. Ik had het niet verwacht, maar het was werkelijk een geweldige ervaring en de tijd vloog voorbij. Na de lunch zijn we gelijk vertrokken na het zwembad. Dit was zoals altijd er gezellig, maar wel koud in het water. Helaas gingen we ook dit keer niet lang zwemmen. Ditmaal niet door de regen, maar doordat Faith verhuisd naar haar familie in een dropje vlakbij het weeshuis. Faith heeft haar Primary School afgerond en zal daardoor het Family House verlaten. Vanaf de Secundary School worden kinderen overgeplaatst of gefinancierd door organisatie. Het was wel grappig om te zien hoe ze, zoals gewoonlijk, alles op een boda boda laden. Zo werden haar twee grote tassen op een boda boda geplaatst en vertrok zij met een andere boda boda samen met Aidah naar haar familie (tante). Dit was echter niet de laatste keer dat we Faith zagen, want ze komt de komende twee zondagmiddagen terug naar het Family House om met ons mee te gaan zwemmen. Ik had haar overigens beloofd om mee te gaan zwemmen en op deze manier maak ik mijn belofte waar.
Morgen ga ik genieten van een vrije dag. Of ja, vrije dag is het niet helemaal. Ik ga weer wassen en Scovia bezoeken om te kijken hoe het staat met haar eigen zaakje. Verder ga ik samen met Brian op stap om een paar mooie plaatsen in de omgeving te bekijken. Tenminste als hij en ik daar tijd voor hebben.

Groetjes,
Minoesch

  • 03 Augustus 2015 - 11:59

    Oma:

    hoy die minoesch
    ik les dat alles okidoki is daar bij jouw
    het kan daar ook regenen .
    wij hebben ook lekker weer
    maar minoesch jij volgt een goed dieet hoor ik
    brengt dat recept voor mij mee


    groetjes oma

  • 03 Augustus 2015 - 13:00

    Sofietjee:

    Hee minoesch,

    Fijn dat je het zo naar je zin hebt daar en leuke fotos heb je gemaakt
    Geniet nog van je laatste paar weken. Voor het weer hoef je niet terug te komen
    Het is of te warm of te koud hahaha.
    Geniet er nog van

    Gr Sofie.

  • 03 Augustus 2015 - 22:48

    Rina Thielen:

    Het is weer een mooi verslag, blij dat je zo geniet.

    Gr Fam van Hooijdonk-thielen

  • 04 Augustus 2015 - 11:57

    Tante Marijke:

    Leuk weer je belevenissen met de foto's erbij.
    Verhuizen op de brommer kan dus ook!!
    Veel plezier deze week!!

  • 04 Augustus 2015 - 21:24

    Oooooooooooooooooooommmmmmmmme Piet:

    He het zijn allemaal wel stoffige gravel paadjes bij jullie daar alleen word je al bruin van als het stoft en misschien is het daarom ook niet erg als het elke dag regend nog veel plezier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Minoesch

Actief sinds 31 Mei 2013
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 32165

Voorgaande reizen:

01 Februari 2018 - 13 Mei 2018

Buitenland stage Rome

09 Juli 2015 - 20 Augustus 2015

Vrijwillgerswerk Oeganda

17 Juli 2013 - 13 Augustus 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: