Safari - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Minoesch Schrauwen - WaarBenJij.nu Safari - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Minoesch Schrauwen - WaarBenJij.nu

Safari

Blijf op de hoogte en volg Minoesch

18 Augustus 2015 | Oeganda, Jinja

Hallo allemaal,

Na een heerlijke verjaardagscake tijdens de lunch van vrijdagmiddag, zijn Diede, Bert en ik naar Kampala vertrokken. Hier hebben we vrijdagavond genoten van een dansvoorstelling van alle traditionele dansen die in Oeganda gehouden worden. Het was echt een hele leuke avond dat halverwege werd verstoord door een vrouw die achter ons zat en bij iedere speciale beweging "Wauw" zei. Ik moet zeggen dit was wel hilarisch. Nadat we nog even gedanst hebben met alle Oegandese dansers, zijn we naar onze overnachtingsplaats vertrokken. Op zaterdagochtend zijn we vertrokken naar de Murchison Falls. Nadat we onderweg oponthoud houden vanwege een ongeluk zijn we toch rond 1 uur aangekomen bij Murchison Falls. Hier hadden we besloten als eerste naar de watervallen te gaan kijken. Op weg naar de watervallen zaten er vele troepen bavianen op de weg. Dit begon dus al erg goed. Bij de watervallen zagen we een Nederlandse familie waarmee we het hele weekend hebben opgetrokken. De watervallen zagen er echt prachtig uit, maar we moesten veel wandelen en het was ontzettend warm. Hierdoor waren we erg blij met de koude douche die we 's avonds na een (iets) te pittige maaltijd genomen hadden. Op het moment dat we besloten naar bed te gaan, liep er een nijlpaard op de kampplaats. Gelukkig liep hij alleen wat rond en vertrok hij daarna weer op zijn dooie gemakje. Zoiets maak je dus alleen hier in een safaripark mee.
Op zondagochtend zijn we vroeg vertrokken om een autosafari te doen. Het is hier namelijk zo dat de dieren het actiefste zijn bij de zonsopgang en -ondergang. Om de autosafari te doen moesten we een rivier over. Hierdoor moest iedereen de auto uit en werden we per veerboot met auto en al overgebracht worden naar de overkant. Eenmaal aan de overkant, bleek onze chauffeur de ramen niet gesloten te hebben. We zagen van een afstand een baviaan in een auto springen. Toen we onze chauffeur de auto uit zagen rennen, wisten we dat het onze auto was. De baviaan heeft maar een paar seconde in de auto gezeten, maar hij wist wel ons ontbijt te vinden. Hierdoor hadden we onderweg geen ontbijt meer en de aap kon genieten van heerlijke boterhammen met kaas. Gelukkig was het Nederlandse gezin zo aardig ons eten van hun ontbijt te geven. Nadat we uitgelachen waren zijn we eindelijk vertrokken. Tijdens de safari heb ik voornamelijk rendieren gezien, maar ook olifanten, giraffen en hebben we oog in oog gestaan met twee leeuwen.
Na een stevig lunch zijn we op bootsafari vertrokken. Toen we vijf minuten op weg waren, begon het zo hard te regen en onweren dat we even zijn aangemeerd aan de kant. Op een gegeven moment regende het zelfs zo hard dat we maar een meter vooruit konden kijken. Wat waren wij blij met een dak boven ons hoofd. De regen heeft echter de pret niet bederft en hebben we na de regen de boottrip voort gezet. Hier hebben we ontzettend voor nijlpaarden gezien en een paar krokodillen. De zondag bestond dus voornamelijk uit het maken van safari's.
Gisteren zijn we op tijd vertrokken zodat we Bert konden afzetten op het vliegveld. Diede en ik zijn daarna naar Jinja vertrokken. Het was een ontzettend lange dag reizen, maar dat betekend niet dat we niet gelachen en genoten hebben van de prachtige landschappen hier in Oeganda.
Vanmiddag ga ik voor de laatste keer zwemmen met de kinderen. Dus we gaan iets langer zwemmen dan we normaal doen. Morgen zal ik naar Entebbe vertrokken en donderdagnacht kom ik terug naar Nederland. Ik heb dus een lekkere rustdag in Entebbe. Dit is maar goed ook, want de laatste keer kon ik totaal niet slapen in het vliegtuig. Zo kan ik 's middags nog wat dutten in de B&B en kan ik er tegenaan om waarschijnlijk een nachtje wakker te zijn tijdens mijn terugreis.
Op vrijdag zal ik jullie laten weten hoe alles verlopen is de laatste paar dagen en hoe de reis verlopen is. Het verslag van vrijdag zal dan ook gelijk het laatste verslag van deze reis zijn.

Groetjes,
Minoesch

• 18 Augustus 2015 - 12:11

Oma:

hallo minoesch
    wat heb jij genoten van je safari reis
    en toch wilde dieren gezien
    en bezoek van een nijlpaard gehad [zwaar beestje he]
    nog een paar dagen dan ben je wwer in nederland
    je nederlands istoch nog goed anders versta ik je niet meer
    minoesch tot thuiskomst een fijne vliegreis

je oma

• 18 Augustus 2015 - 19:00

Tante Marijke:

Leuk Minoesch , de safari.
    Leuk om wilde dieren eens in het echt te zien.
    Geniet maar van je laatste in Oeganda.
    Een hele goede vlucht terug naar huis!
    Groetjes tante Marijke.

• 18 Augustus 2015 - 21:08

Rina Van Hooijdonk- Thielen:

We konden weer genieten van een mooi verslag....net of we er zelf bij waren.
    Watervallen zijn idd meestal erg mooi en vaak wel even lopen. Maar het geweld van het razende water en de mooie natuur maakt dat meestal wel waard.......aan de foto te zien wel!
    Lijkt ons wel spannend om een nijlpaard zo dicht langs je tent te hebben lopen.
    Zo beleef je het echt en intens...echt geweldig. Ook het feit dat je al die dieren in het echt in hun natuurlijke habitat zal echt geweldig zijn. Heb je toch maar weer mooi ervaren.
    Nog nu even uitrusten en dan weer aan de terugreis beginnen.
    Een goede reis terug en we wachten op met spanning op jouw laatste verslag!

Groetjes Karen, Rina en Jos van Hooijdonk