Nederlanders in Oeganda - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Minoesch Schrauwen - WaarBenJij.nu Nederlanders in Oeganda - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Minoesch Schrauwen - WaarBenJij.nu

Nederlanders in Oeganda

Blijf op de hoogte en volg Minoesch

06 Augustus 2015 | Oeganda, Jinja

Hallo allemaal,

Terwijl de kinderen tijdens een van hun ninja-flims aan het genieten zijn van hun vakantie, is het voor mij weer tijd om een verhaaltje te schrijven. De kinderen hebben de afgelopen twee dagen hun examens gedaan en hebben nu tot september vakantie. Of ja, vakantie? Vanaf maandag gaan zie iedere ochtend naar school voor Summerschool.
Afgelopen maandag was mijn vrije dag. Hierdoor heb ik vooral niks gedaan en lekker uitgerust. In de middag ben ik bij Scovia op bezoek geweest. Ze begint goed op gang te komen en is erg enthousiast met haar naaimachine. Hier ben ik erg blij mee, want op deze manier heb ik een goede investering gedaan. Ik hoop dat dit mooi uitbloeit tot een mooie werkplek waar ze nog flink wat jaren kan werken, ondanks haar leeftijd en ziekte. Ik ben van plan om haar dadelijk of anders morgen weer een keer op te gaan zoeken.
Verder heb ik afgelopen maandag twee Nederlandse vrienden van Aidah ontmoet; Diede en haar vader Bert. Diede is vlakbij de Danida HTC II clinic in Danida een daycare (Mama&Me) begonnen voor kinderen van voornamelijk tienermoeders. Op deze manier kunnen de tienermoeders gaan werken of naar school gaan terwijl de kinderen worden opgevangen bij de daycare. Na een erg leuke ontmoeting kwamen we tot de conclusie dat we het alle drie leuk vonden om nog op safari te gaan. Hierdoor ben ik gisteren naar het guesthouse waar Diede en Bert verblijven gereisd. Al snel hadden we besloten wat we gingen doen en wanneer. Ik kan jullie mededelen dat ik toch op safari kan. Echt super! Vrijdag 14 augustus vertrekken we naar Kampala om een dansshow van de traditionele dansen in Oeganda te bekijken. Op zaterdag 15 reizen we naar Murchison Falls (een safaripark) en op maandag 16 augustus komen we terug.
Dinsdag ben ik naar de Christ the King clinic geweest. Hier heb ik samen met Joshua en Aidah voor Nadja gezongen op z'n Nederlands! 's Avonds hebben we nog een keer voor Nadja gezongen, maar dan met alle kinderen en in verschillende talen. Nog gefeliciteerd zus! De dinsdag bestond voornamelijk uit het overschrijven van bepaalde papieren in de juiste boeken. Na dit een ochtend en halve middag gedaan te hebben, zijn we richting huis vertrokken.
Gisteren en vandaag ben ik bij de Danida HTC II clinic gaan helpen. Vandaag leek het erop dat ik weer een bevalling te zien zou krijgen. Helaas (vooral voor deze vrouw) kwam de bevalling moeilijk op gang doordat er te lange tijden tussen de weeën zaten. Toch moet deze vrouw echt gaan bevallen, omdat ze al bepaalde tijd over haar uitgerekende datum zit. Hierdoor heeft ze medicatie gekregen in de late middag die pas tegen de avond zal gaan werken. Voor de rest was er niks te doen in de kliniek waardoor ik naar huis gegaan ben. Helaas heb ik het gemist om bij een tweede bevalling aanwezig te zijn, maar ik ben er zeker van dat er nog vele gaan volgen. Dit zal waarschijnlijk niet in de komende twee weken zijn, maar in de loop van mijn opleiding. Wie weet kom ik hier ooit terug en help ik de Oegandese vrouwen tijdens hun bevallingen. Dat zou nog eens een mooie ervaring zijn.

Tot de volgende!
Groetjes,
Minoesch

  • 06 Augustus 2015 - 20:27

    Tante Marijke:

    Spannend en leuk allemaal Minoesch.
    Weer wat leuke ervaringen, en een super leuk vooruitzicht: een safari!
    Je weet toch nog wel wat mijn lievelingsdier was he?!!
    Alvast een fijn weekend!!!
    Groetjes X

  • 06 Augustus 2015 - 22:27

    Jos V Hooijdonk:

    Leuk voor je om op safari te gaan, maar de leeuwen wel met rust laten hé,
    wij wensen jou nog zeer prettige dagen en wij blijven je volgen,veel plezier nog.

    groetjes Fam van Hooijdonk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Minoesch

Actief sinds 31 Mei 2013
Verslag gelezen: 554
Totaal aantal bezoekers 32115

Voorgaande reizen:

01 Februari 2018 - 13 Mei 2018

Buitenland stage Rome

09 Juli 2015 - 20 Augustus 2015

Vrijwillgerswerk Oeganda

17 Juli 2013 - 13 Augustus 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: