Een wonderlijke ervaring - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Minoesch Schrauwen - WaarBenJij.nu Een wonderlijke ervaring - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Minoesch Schrauwen - WaarBenJij.nu

Een wonderlijke ervaring

Blijf op de hoogte en volg Minoesch

18 Juli 2015 | Oeganda, Jinja

Hallo allemaal,

Afgelopen donderdag was mijn eerste werkdag bij Christ the King clinic. Deze dag was erg bijzonder voor mij. Toen ik aankwam heb ik net als dinsdag geholpen met de administratie totdat er een zwangere vrouw binnenkwam voor controle. Tijdens deze controle werden alle metingen uitgevoerd zoals bloeddruk, temperatuur, gewicht. Ook werd er gekeken naar de ligging en de hartslag van de baby. Ze hebben hier echter geen echo waarmee dit gedaan wordt dus moest het met de hand gebeuren. Hierdoor heb ook ik het hoofd van de baby gevoeld. Daarna werd er met een soort toeter (ik ben de naam vergeten) gezocht naar de hartslag van de baby. Alsof deze ervaring nog niet bijzonder genoeg was, kwam er nog een zwangere vrouw binnen. Ze stond echter op het punt te bevallen. Hierdoor heb ik geholpen, vooral gekeken, tijdens de bevalling. Net als de controle gebeurt dit een beetje anders dan in Nederland. Daarintegen maakt dit het juist bijzonder. Ik mag de vader en moeder feliciteren met een prachtige zoon!
Verder ben ik gisteren een halve dag naar Christ the King clinic geweest, omdat iedereen een vrije dag had vanwege het einde van de ramadan. Op deze manier kon ik een middagje met de kinderen doorbrengen. We hebben maïs voor onszelf gebakken en na de lunch heb ik de kinderen getrakteerd op een ijsje.
Vanmorgen ben ik naar de primary school district muziekcompetitie geweest in Jinja. Hier deed namelijk de school van de kinderen aan mee en zo ook een aantal kinderen van the Family House. Verder werd ik vanmorgen door veel kinderen herkent, omdat ik de vorige keer ook naar de muziekcompetities geweest ben. Dit jaar is Mainstreet Primary School (de school van de kinderen) 2e geworden waardoor ze naar de regionale muziekcompetitie mogen. Na de middag ben ik terug naar huis gegaan om voor deze prachtige kinderen te koken. Op het menu stond; gemarineerde kipfilet met een groentemix en rijst. Ze vonden het fantastisch.

Groetjes,
Minoesch

  • 19 Juli 2015 - 07:44

    Ooooooooooooooooooooooooooooome Piet:

    He wat leuk dat je die dingen allemaal meemaakt mag jij nog niet in het koor meezingen en het dansen wat je ze aan het leren bent kennen ze dat al want je kunt ze anders ook de vogeltjes dans leren lijkt mij ook heel leuk en lijkt me best mooi als dat met zun allen gedaan word Gr wij uit het zonovergoten Moerstraten

  • 19 Juli 2015 - 12:51

    Oma Schrauwen :

    zeg je hebt al meer gezien in het ziekenhuis als ik

    kun je daar je examen niet doen

    nou minoesch ga zo door want daar leer je veel van


    totkijjjjjjjjjjjjjjjjjk oma

  • 20 Juli 2015 - 08:17

    Minoesch Schrauwen:

    Wat een goed idee ome Piet! Ik ga ze de vogeltjesdans leren de komende tijd. :)
    Helaas kan ik hier niet mijn examen doen oma, maar misschien is dit wel leuk voor een eventuele stageplek later! :D

  • 20 Juli 2015 - 22:10

    Jeanne:

    Fijn dat je gelijk op 2 plekken kon beginnen,wel bijzonder om een bevalling mee te mogen maken. Als ik t zo lees en foto's zie wat zijn wij dan super verwende mensen.. Knap dat je dat naaimachientje geschonken hebt.ik ben echt trots op je. Geniet er nog van en pas goed op jezelf Gr jeanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Minoesch

Actief sinds 31 Mei 2013
Verslag gelezen: 346
Totaal aantal bezoekers 32168

Voorgaande reizen:

01 Februari 2018 - 13 Mei 2018

Buitenland stage Rome

09 Juli 2015 - 20 Augustus 2015

Vrijwillgerswerk Oeganda

17 Juli 2013 - 13 Augustus 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: