De eerste dagen - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Minoesch Schrauwen - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Minoesch Schrauwen - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Blijf op de hoogte en volg Minoesch

10 Juli 2015 | Oeganda, Jinja

Hallo allemaal,

De eerste dagen bestonden voornamelijk uit reizen, reizen en nog eens reizen.
Gisteren ben ik rond 1 uur vertrokken naar Oeganda. Na een vlucht van zo'n 8 uur, was ik gearriveerd in Entebbe (Oeganda). Ik vond het fantastisch om het vliegtuig uit te stappen. Alles ruikt hier anders (wel lekker) en overal zijn zwarte mensen om je heen. Fantastisch!!
Hierna ben ik door een taxi naar de B&B gebracht waar ik de eerste nacht geslapen heb. Het is hier namelijk niet zo verstandig om 's nachts behoorlijke afstanden af te leggen vanwege de slechte wegen.
Na een heerlijk ontbijt bij de B&B, ben ik naar het Family House van Blessings4you-Uganda gebracht. Hier werd ik met open armen ontvangen. Ik vind het geweldig om deze kinderen weer terug te zien, maar wat zijn ze inmiddels groot geworden. Bij sommige kinderen voel ik me zelfs klein.
Nadat we heerlijk Oegandees gegeten hadden, zijn we de foto's van mijn vorige reis gaan terug kijken. De kinderen en Aidah vonden het hilarisch om zichzelf of anderen terug te zien. Het is altijd leuk om herinneringen op de halen.
Verder heb ik vanmiddag al de eerste cadeautjes uitgedeeld. Aidah heeft een nieuwe telefoon gehad en Joshua een speelgoed autootje. De andere cadeautjes, die voornamelijk bestaan uit kleding en zwemkleding, moeten nog gesorteerd worden zodat dit eerlijk verdeelt kan worden. Dit is dus een taak voor morgen.
Tot slot heb ik een paar leuke vooruitzichten. Iedere zondag ga ik na de kerk zwemmen met de kinderen en Aidah. Dit vonden ze een fantastisch idee. Verder ga ik aanstaande dinsdag een bezoek brengen aan een ziekenhuis zodat ik hier eventueel kan helpen de komende 6 weken.

Tot de volgende,
Minoesch

  • 12 Juli 2015 - 13:17

    Jeanne:

    Hoi minoesch, fijn om te lezen dat je weer goed bent aangekomen.ik wens je een hele fijne tijd daar en geniet ervan,want t zal zo weer voorbij zijn.en denk eraan wat we op de jankers bbq hebben afgesproken .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Minoesch

Actief sinds 31 Mei 2013
Verslag gelezen: 511
Totaal aantal bezoekers 32171

Voorgaande reizen:

01 Februari 2018 - 13 Mei 2018

Buitenland stage Rome

09 Juli 2015 - 20 Augustus 2015

Vrijwillgerswerk Oeganda

17 Juli 2013 - 13 Augustus 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: