Spelletjes en muziekcompetitie - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Minoesch Schrauwen - WaarBenJij.nu Spelletjes en muziekcompetitie - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Minoesch Schrauwen - WaarBenJij.nu

Spelletjes en muziekcompetitie

Blijf op de hoogte en volg Minoesch

25 Juli 2015 | Oeganda, Jinja

Hallo allemaal,

Allereerst schrijf ik dit verhaal met op de achtergrond het rustgevende geluid van regen. Nou ja, rustgevend is het niet echt. Het lijkt namelijk wel een hoosbui. Ik ben dus erg blij dat ik droog binnen zit. Een paar uur geleden was ik namelijk nog bij de muziekcompetitie van de Primary Schools in Jinja. Mainstreet Primary School (de school van de kinderen) had zichzelf geplaatst voor deze divisie. Alle kinderen waren weer erg blij dat ik ze aan kwam moedigen. Ik moet zeggen dat ze het erg goed doen. Dus ik ben benieuwd of ze zichzelf plaatsen voor de regionale muziekcompetities. Dit zal ik vanavond tijdens de Hollandse kost wel horen. Ik ga namelijk voor de kinderen avondeten koken. Op het menu staat: Boerenomelet (van Honig ;) ) en rijst met jus zodat het niet te droog is.
Voor de rest heb ik gisterenavond een spelletjesavond gehouden met Natasha en Manuel terwijl we wachtten op de rest van de kinderen. Zo hebben we het reisspel "Bingo" en het reisspel "Ludo" gespeeld en veel gepuzzeld. Dit was een erg leuke avond met erg leuke spellen. Hierdoor hebben Manuel en ik zojuist weer een potje Bingo gespeeld. Deze bingo gaat echter niet met een bingomolen, maar met een draaischijf waarop alle nummers vermeld staan. Dat is best handig, want hier raken we nogal eens wat dingen kwijt.
Afgelopen woensdag ben ik een halve dag naar de Danida clinic geweest. Hier was het niet druk, dus hebben we enveloppen gevouwen. Deze werden gelijmd met zelfgemaakte lijm van een soort vrucht. Na de middag ben ik naar huis gegaan om Brian weer een keer te zien. Het was namelijk zo'n 2 jaar geleden dat ik hem voor het laatst gezien had. Met Brian gaat alles goed en we hebben heerlijk bijgekletst. Zelfs een klein beetje in het Nederlands, want hij kan inmiddels al een paar woorden Nederlands door het vele contact met Nederlandse mensen.
Doordat ik donderdag toch een dag vrij had, was het een wasdag voor mij. Normaal gesproken zou ik ook donderdag naar de Danida clinic gaan, maar Ruth (de eigenares) was niet aanwezig. Dus had ik een dagje vrij. Na het wassen van al mijn bruin geworden kleding van al het zand, werden mijn schoenen eens grondig gepoetst. Helaas zie je daar niets meer van terug bij de schoenen die ik de afgelopen 2 dagen gedragen heb. Het is hier namelijk heel zandig waardoor alles snel vies wordt. Ook is het zand hier niet als in Nederland. Het is een soort oranje-bruinachtig en het blijft overal aanplakken.
Gisteren ben ik weer een hele dag geweest de Christ the King clinic geweest. Op vrijdagochtend worden er inentingen gegeven aan baby's en kinderen. Hier konden ze mijn hulp goed bij gebruiken. Ik heb voornamelijk monddruppels gegeven en veel administratief werk verricht. Dit is niet het leukste werk, maar hoort er ook bij. Na een drukke ochtend ben ik samen met de verpleeg- en verloskunde het dorpje gaan verkennen en heb ik Afrikaans geluncht met deze dames. Ik heb namelijk 'Pocho with Beans' gegeten. Dit wordt hier bijna alle dagen gegeten. Het is een soort gemalen rijst met bruine bonen.

Op z'n Afrikaans gezegd: Muzungu's bye.
Oftewel: Doei blanke mensen.
Minoesch

  • 25 Juli 2015 - 15:40

    Marita:

    Ik kan me goed indenken dat de kinderen iedere dag een verrassing krijgen van jou; in de vorm van lekker eten, spelletjes of zwemmen, ijsje eten. Ze zullen wel aan je rokken hangen, want die draag je daar ook, zag ik. Succes met wassen, koken en lief zijn voor iedereen !!
    Geniet ervan........

  • 26 Juli 2015 - 13:55

    Oma :

    die minoesch toch
    wat zul je veel te vertellen hebben bij thuiskomst
    al wat je doet en laat zien is de moeite waart
    nou minoesch ik heb weer wat van me laten horen

    in zundert is alles in orde
    totkijk oma

  • 26 Juli 2015 - 17:20

    Fam. Schrauwen:

    Heej Minoesch,

    Net even geskyped, met alle bewoners van het huis. De kinderen zien er allemaal goed uit. We hebben kunnen horen en zien dat jullie samen een leuke tijd hebben. Nog veel plezier!!

    Xxx thuis
    Ps. Nog veel groetjes van de mensen uit de tent

  • 26 Juli 2015 - 18:53

    Emmely:

    Hoi Mini,

    Wat een leuke verhalen schrijf je! Zo te lezen heb je het erg naar je zin:)
    Geniet ervan!

    Xx Emmely

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Minoesch

Actief sinds 31 Mei 2013
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 32146

Voorgaande reizen:

01 Februari 2018 - 13 Mei 2018

Buitenland stage Rome

09 Juli 2015 - 20 Augustus 2015

Vrijwillgerswerk Oeganda

17 Juli 2013 - 13 Augustus 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: