Buongiorno - Reisverslag uit Rome, Italië van Minoesch Schrauwen - WaarBenJij.nu Buongiorno - Reisverslag uit Rome, Italië van Minoesch Schrauwen - WaarBenJij.nu

Buongiorno

Blijf op de hoogte en volg Minoesch

01 Februari 2018 | Italië, Rome

Goede avond allemaal,

Na een bakje koffie, een stukje taart en wachten op Zaventem, kon ik mijn bagage afgeven. We waren namelijk op tijd vertrokken, maar beter te vroeg dan te laat ;).
Het is altijd even spannend om het gewicht van je koffer te zien, maar het is me weer gelukt om binnen het aantal kilo's te blijven. Nadat ik mijn bagage had afgegeven, ben ik naar de douane gegaan. Nog even een dikke knuffel van het thuisfront en mijn reis kon beginnen. Alles verliep goed, de vlucht, mijn bagage ophalen, etc. Ik heb tijdens de vlucht heerlijk kunnen slapen, dus dan gaat de tijd snel.

Eenmaal aangekomen in Rome heb ik nog even gewacht tot Marlies zou landen. Ondertussen kon ik al genieten van de Italiaanse taal. Grappig dat je sommige woorden al herkent. Het zal nog even wennen worden om het zelf te gaan spreken, maar we gaan ons best doen. 

Tijdens de taxirit genoten we van de mooie gebouwen. Daar hadden we alle tijd voor, want het was behoorlijk druk op de weg. Er ging dus een tijd voorbij vooraleer we bij het appartement waren. De tijd ging maar voorbij en langzaam aan zeker kregen we toch wel wat honger. Met een persoonlijke gids als chauffeur vergaten we de honger vanzelf. Nadat we een ander gezelschap af hadden gezet, konden wij naar ons appartement. Eenmaal aangekomen in het appartement kregen we uitleg. Het is een gezellig, klein, knus appartement dat ik deel met Annicka (de verhuurder), een Engelse student en Marlies. Mijn kamer is een kleine leuke kamer waar ik me prima ga vermaken de komende 3 maanden.

Nadat we de koffers gedropt houden, wilde we gaan eten. De honger hebben we echter wat uitgesteld, want de punten van de laatste toetsweek stonden online. Ik kan jullie vertellen dat ik alles gehaald heb!! Dus geen herkansingen deze zomer.
Hierna hebben we een snelle hap gedaan bij de pizzeria om de hoek. Een grote pizza voor weinig geld, wat willen we nog meer.

Nu jullie weten dat ik veilig aan ben gekomen, kruip ik lekker mijn bed in met een goede film.

Tot snel allemaal.

Ciao,
Minoesch

  • 01 Februari 2018 - 22:10

    Femke :

    Fijn dat alles goed is gegaan tijdens de reis.
    Kijk dat is goed nieuws, van je toetsen! Kun je lekker genieten van je nieuw avontuur, maar jou kennende gaat dat helemaal goed komen! Succes de komende dagen & tot snel!
    Xxxx

  • 01 Februari 2018 - 22:15

    Marcia:

    Geniet van het leuke avontuur! Succes!!

  • 02 Februari 2018 - 06:44

    Jeanne:

    Minoesch gefeliciteerd met je mooie punten voor je toets ,heel veel succes daar met je stage en fijn te horen dat je goed aangekomen bentgr Chris en jeanne

  • 02 Februari 2018 - 14:32

    Oma Schrauwen:

    di e minoesch al weer goed aangekomen aller eerst gefeliciteer met goede en dat je fijn bbent aangekomen nog groetjes van doei xxxxx

  • 02 Februari 2018 - 17:34

    Maaike De Kock:

    Minoesch
    Ik heb van uw zus vernomen dat je fantastische punten hebt behaald. Veel succes met uw stage in Rome.
    Maaike

  • 02 Februari 2018 - 19:49

    Ooooooooooooooooome Piet:

    He proficiat dat je goeie punten hebt gehaalden wat leuk dat je al wat woorden herkend maar ik denk dat ik straks met plat moerstratens ook wel een heel eind kan komen Gr ik

  • 02 Februari 2018 - 19:53

    Ooooooome Piet:

    He minoesch je bed lijkt wel een babij ledikantje waar ze de voorkant uit hebben gehaalde en wat ze dan gebruikt hebben als balustrade bij het terras

  • 10 Februari 2018 - 18:11

    Tante Marijke:

    Heej Minoesch,
    Hoe is het daar in Rome??
    Bevalt het werken in Italie je??
    Heb je een beetje een goed werkrooster??
    Hopelijk heb je genoeg tijd om Rome te ontdekken en verkennen, want het is een hele mooie,
    gezellige stad.
    Ligt je kamer gunstig voor je werk?
    En ook niet te ver weg van het centrum?
    Ik hoor het allemaal wel!!
    Fijn weekend, groetjes tante Marijke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Minoesch

Actief sinds 31 Mei 2013
Verslag gelezen: 557
Totaal aantal bezoekers 32144

Voorgaande reizen:

01 Februari 2018 - 13 Mei 2018

Buitenland stage Rome

09 Juli 2015 - 20 Augustus 2015

Vrijwillgerswerk Oeganda

17 Juli 2013 - 13 Augustus 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: