Halverwege - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Minoesch Schrauwen - WaarBenJij.nu Halverwege - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Minoesch Schrauwen - WaarBenJij.nu

Halverwege

Blijf op de hoogte en volg Minoesch

30 Juli 2015 | Oeganda, Jinja

Hallo allemaal,

Vandaag ben ik precies halverwege mijn prachtige reis. Ik heb al heel veel mooie en bijzondere dingen mee mogen maken met name in de klinieken. Ook vind ik het prachtig om tijdens het reizen van en naar klinieken te genieten van de natuur. Ik leef hier tussen de bergen en vele groene landschappen. Verder geniet ik volop van de glimlach van de kinderen. Alles wat ze doen gebeurd met een glimlach. Ik moet zeggen dat hun glimlach best aanstekelijk is. Helaas ga niet op safari tijdens mijn verblijf in dit prachtige land. Dit is best jammer, maar ik vind dat ik al vele andere mooie dingen heb ervaren.
Verder had deze reis op geen betere manier in tweeën gesplitst kunnen worden. Tijdens mijn vrije dag hadden we namelijk iets heel moois aangetroffen in de late middag. Er zat een aap op ons dak! Hij zat daar lekker rustig en was voor niets of niemand bang. Dit maak je dus allemaal maar mee in Afrika . Overigens maakt dit het feit dat ik niet op safari kan, stukken beter ;p. Ik ben benieuwd of we de aap nog vaker gaan zien rondom het huis.
Het lijkt erop dat het regenseizoen twee maanden te vroeg is begonnen! Het is namelijk nu weer aan het regenen en het regent nu ongeveer iedere dag. Helaas koelt het hierdoor af en toe flink af, maar ook hier is een oplossing voor. Wanneer het afkoelt trekken we lekker een trui aan. De regen heeft nog meer nadelen. De mieren rondom het huis houden niet zo van regen, dus hebben we in de afwasruimte last van vele mieren tijdens het regen. Gelukkig gaan deze braaf naar buiten wanneer het weer droog is. Ook zal ik op deze manier niet terugkomen als een neger, maar zal ik gewoon de muzungu blijven.
Gisteren ben ik weer gaan helpen in de Danida clinic. Dit keer was het, voor de termen van de Danida clinic, best druk. Hierdoor ben ik de hele dag gebleven en heb ik samen met de staf lunch gegeten. Ze hadden voor mij mattooke gemaakt. Ik had dit nog nooit eerder geproefd, maar het was echt super lekker. Mattooke is een soort banaan dat gekookt wordt.

Groetjes,
Minoesch

  • 30 Juli 2015 - 22:37

    Ilse Frijters :

    Hee Minoesch!

    Wat schrijf jij leuke verhalen over je verblijf in Jinja! En zo te lezen heb je het erg naar je zin!
    Ook bijzonder wat je allemaal al hebt meegemaakt in het ziekenhuis. We kunnen ons niet voorstellen hoe het er daar aan toe gaat. Soms is het goed om wat primitiever te leven, dan besef je je maar al te goed wat we hier allemaal wel hebben (zoals een warme douche ;) ) Geniet van je tijd daar!

    Groetjes van Ilse

  • 30 Juli 2015 - 23:21

    Anny Verheyen:

    Hey Minoesch,

    wat leuk dat je nu eens even wat anders doet in Uganda. leuk om je te volgen. geniet ervan. zo herkenbaar wat je schrijft. geniet van je tijd in Jinja.

    liefs,
    Anny Verheyen

  • 31 Juli 2015 - 09:24

    Hanno:

    Dat is vet hendig, `tamme mieren` die na een regenbui vanzelf naar buiten gaan.
    Die hebben wij hier niet hahaha.
    Maar als je nu op de helft zit, kun je de 28ste nog net mee naar het corso café, of mss de 21 al.

    Groetuh !

  • 31 Juli 2015 - 10:06

    Fam Van Hooijdonk-Thielen:

    Hoi Minoesch,
    Met veel plezier lezen wij jou belevenissen in Oerganda.
    Het is schitterend om te lezen wat je allemaal meemaakt. Het zal een hele belevenis zijn.
    Gelukkig heb je nog één helft te goed!

    We hebben helaas niet eerder kunnen reageren op jouw verhalen, omdat we zelf met vakantie zijn geweest. Wel 'iets' dichterbij hoor; gewoon Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland.

    We wensen jou nog veel plezier en veel mooie dingen toe....dan kunnen wij dat namelijk ook weer lezen!

    Groetjes
    Karen, Rina en Jos van Hooijdonk

  • 01 Augustus 2015 - 08:27

    Minoesch Schrauwen:

    Hallo allemaal,

    Dankjewel voor de leuke reacties. Ik ga nog volop genieten van de laatste paar weken.
    Hanno, ik kom de 21ste s ochtends thuis.
    Dus misschien ga ik s avonds mee naar het corsocafe, maar dat is nog niet zeker.
    De 28ste ga ik zeker mee nar het corsocafe en ook de 22ste ga ik mee naar corsong.
    Ik ben benieuwd wat De Lent voor lied heeft dit jaar.

    Groetjes.

  • 01 Augustus 2015 - 17:12

    Sofia:

    Oooh Minoesch, wat fijn dat je zo aan het genieten bent in Oeganda!
    Ik hoop dat je de andere helft van de tijd ook nog onverwachte mooie momenten meemaakt!
    Ik mis je wel hoor want het beste apengezicht trek jij bij ons dreamteam in de pauze!
    Dikke knuffels! Xxx

  • 02 Augustus 2015 - 16:26

    Marijke Thielen:

    Heej Minoesch,
    Wat leuk dat je weer te volgen bent!
    Heb je verslagen gelezen, en foto's bekeken.
    Leuk allemaal hoor!
    Zo doe je ook veel ervaring op in de verpleegkunde in een ander land.
    Gaaf hoor.
    Wij waren ook op vakantie, maar niet zo ver weg als jij: Italie en Oostenrijk.
    Was ook heel mooi en gezellig.
    Vanaf nu ga ik je dus volgen.
    Groetjes tante Marijke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Minoesch

Actief sinds 31 Mei 2013
Verslag gelezen: 462
Totaal aantal bezoekers 32094

Voorgaande reizen:

01 Februari 2018 - 13 Mei 2018

Buitenland stage Rome

09 Juli 2015 - 20 Augustus 2015

Vrijwillgerswerk Oeganda

17 Juli 2013 - 13 Augustus 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: