Regen - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Minoesch Schrauwen - WaarBenJij.nu Regen - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Minoesch Schrauwen - WaarBenJij.nu

Regen

Blijf op de hoogte en volg Minoesch

28 Juli 2015 | Oeganda, Jinja

Hallo allemaal,

Mmm! Ik heb me buik net lekker rond gegeten bij Flavours. Dit is een Nederlands restaurant. Ik moet zeggen dat het best raar blijft hier de Nederlands taal te horen of te spreken. Bij Flavours heb ik heerlijk genoten van mixed grill met frietjes samen met Aidah en Joshua. Echt heerlijk om dit weer te eten na een 3 weken. Aidah, Joshua en ik gingen hier eten, omdat we eerder klaar waren bij Christ the King clinic en gezegd hadden dat we thuis geen lunch aten. Hierdoor heb ik Joshua en Aidah getrakteerd op echte Hollandse kost. Helaas konden we niet lang buiten zitten en genieten van het zonnetje. Het begon namelijk te regen en zijn hierdoor naar binnen verhuisd. Als het hier regent, regent het niet lang (hooguit 20 minuten), maar wel veel.
Ook zondag hadden we pech met de regen. We waren een half uur bij het zwembad toen het begon te regenen. In het begin vonden de kinderen het geweldig om in de regen te zwemmen. Toen het harder begon te regenen werd het ook voor hen te koud en is iedereen uit het water gekomen. Hierdoor zijn we na de regenbui naar huis gegaan. Eenmaal thuis zijn we spelletjes gaan spelen zoals bingo en ludo. Echt super leuk om met de hele 'familie' dit samen te doen. Rond de klok van half 6 heb ik iedereen voorgesteld aan mijn familie door met hen te skypen. Voor het eerst heb ik iedereen van het thuisfront gezamenlijk gezien. In het begin vond Joshua het maar raar en eng om te skypen met nog meer muzungu's, maar na een tijdje begon ook hij met mijn familie te praten. Alle kinderen zijn vooral weg van Ilja. Zij is namelijk een leeftijdsgenootje van een aantal kinderen.
Gisteren ben ik gaan helpen in Danida Devision II clinic. Helaas was het hier niet druk waardoor ik om 12 uur weer naar huis gegaan ben. De kinderen waren allemaal thuis, behalve Faith, vanwege examens oftewel cito-toetsen voor de laatste jaars van de Primary School. Faith zit in haar laatste jaar van Primary School en moest dus cito-toetsen maken. Toen ik thuis kwam was iedereen een film aan het kijken. Hierdoor hebben zij voor de tv gegeten, maar ik heb met Aidah en Joshua aan tafel gegeten. Verder bestond de middag uit het doen van wat boekhouding. Na het avondeten begonnen we plotseling met een fotoshoot in het donker. Ik moet zeggen dat er best mooie foto's uit ontstaan zijn en werd er, zoals altijd, veel gelachen.
Nu zijn de kinderen aan het oefenen voor een toneelstukje dat ze aanstaande zondag opdragen in de kerk. Het gaat over een gebeurtenis uit de bijbel. Ik ben erg benieuwd hoe het eruit komt te zien.
Tot slot gaat het erg goed met mij en geniet ik enorm van alles wat ik hier beleef. Het enigste wat ik echt mis van Nederland, is een heerlijke warme douche. Iedere avond heb ik namelijk een koude douche doordat de warm water kraan niet werkt. Aan de ene kant wel goed, want op deze manier leer ik het af om een half uur onder de douche te staan.

Groetjes,
Minoesch

  • 28 Juli 2015 - 21:54

    Oooooooooooooommmmmmmmeeeeeeeeee Piet:

    Bij jou regent het gelukkig maar 20min bij ons is het al 3dagen slecht dat komt natuurlijk omdat ik een week vakantie heb ik zal bij ons de kombiketel uit zetten dan weet ik ook wat koud douchen is nog veel plezier en ik blijf je volgen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Minoesch

Actief sinds 31 Mei 2013
Verslag gelezen: 336
Totaal aantal bezoekers 32127

Voorgaande reizen:

01 Februari 2018 - 13 Mei 2018

Buitenland stage Rome

09 Juli 2015 - 20 Augustus 2015

Vrijwillgerswerk Oeganda

17 Juli 2013 - 13 Augustus 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: