Family Planning Bijeenkomst - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Minoesch Schrauwen - WaarBenJij.nu Family Planning Bijeenkomst - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Minoesch Schrauwen - WaarBenJij.nu

Family Planning Bijeenkomst

Blijf op de hoogte en volg Minoesch

21 Juli 2015 | Oeganda, Jinja

Hoi allemaal,

Vandaag ben ik voor het eerst op pad gegaan met Christ the King clinic. Ditmaal gingen we naar de sloppenwijk Kalagala voor een Family Planning. Doordat Kalagala niet bij de deur was, ben ik erg lang van huis geweest. Dit was echter totaal niet vervelend, want het was weer een erg leerzame dag. Helaas waren de voorlichtingen over de voorbehoedsmiddelen en family planning in het Lugandees waardoor het voor mij niet te volgen was. Na de voorlichtingen hebben wij (Joy en ik) alle vrouwelijke 'cliënten' geholpen met de spullen die ze graag wilde hebben. Hier zat natuurlijk wel een limiet op en alles was gratis. We hebben ongeveer 100 vrouwen over de vloer gehad. Terwijl er een vrouw bij ons binnen zat vertelde Joy welke spullen ze nodig had, legde ik deze klaar en praatte zij, in het Lugandees, met de vrouw. Mijn stem had dus een dagje rust :p! Doordat het zo druk was, hebben we pas na alle bezoeken een boterham kunnen eten. Dit was rond zo'n uur of 4. Overigens is het heel raar in Oeganda om een boterham als lunch te eten. Er wordt hier namelijk twee keer op een dag warm gegeten.
Verder heb ik gisteren weer een rustige dag gehad. Het was namelijk na veel drukke dagen, een dag waarop niks gepland stond. Hierdoor heb ik lekker rustig aan gedaan en met Joshua en zijn auto gespeeld. Ik denk dat ik iedere maandag een vrije dag in plan, want dit bevalt me prima. Ook heb ik gisteren gekeken voor een safari. Hier hoop ik in de loop van de dagen meer over te horen.
Afgelopen zondag zijn we weer gaan zwemmen. Dit keer hebben we een uur langer gezwommen dan normaal. Dit was goed te merken toen we thuis kwamen. Iedereen was bek af waardoor we even zijn gaan rusten. Dit rusten werd echter 2 uur! Hierdoor hebben we, na de 2 uur rusten, avondeten gegeten en zijn we terug naar bed gegaan.
Bovendien was vanmorgen de laatste ochtend dat er hagelslag op de boterhammen gegeten kon worden. Ik vind dat ze er lang mee gedaan hebben. Dat moet ook wel, want ze waren erg zuinig met de hagelslag door weinig op een boterham te doen. Erg slim! Zo kun je er namelijk langer van genieten, volgens de kinderen.
Tot slot is vandaag Brian terug gekomen vanuit Nederland. Helaas heb ik hem niet gezien doordat ik de hele dag op pad ben geweest. Wel heb ik alle mooie cadeautjes gezien die hij voor de kinderen had meegenomen namens Julienne en zichzelf. Super bedankt hiervoor, want de kinderen zijn er erg blij mee! Ook ik was erg blij met de spullen die hij had meegenomen, want vanavond hebben we als toetje m&m's gegeten. Mmm!

Groetjes,
Minoesch

  • 22 Juli 2015 - 21:53

    Oooooooooooooooomeeeeeeeeee Piet:

    He luitje is dat de crosbrommer van het huis gaaf ding of rijd jij hierop naar je werk als je naar kalagala gaat is dat lang rijden en veel over zandwegetjes zeker nog veel plezier

  • 23 Juli 2015 - 10:25

    Minoesch Schrauwen:

    Hee ome Piet,
    Dat is helaas geen crossbrommer, maar een brommer die me overal naartoe brengt wat korte afstanden zijn. Als het lange afstanden zijn ga ik met de taxibus, want dat is 10x zo goedkoop. De weg naar Kalagala bestond voornamelijk uit zandweggetjes met flinke kuilen. En na de regenbui van afgelopen dinsdag was het niet gemakkelijk om hier met de taxibus doorheen te rijden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Minoesch

Actief sinds 31 Mei 2013
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 32104

Voorgaande reizen:

01 Februari 2018 - 13 Mei 2018

Buitenland stage Rome

09 Juli 2015 - 20 Augustus 2015

Vrijwillgerswerk Oeganda

17 Juli 2013 - 13 Augustus 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: