De eerste activiteiten - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Minoesch Schrauwen - WaarBenJij.nu De eerste activiteiten - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Minoesch Schrauwen - WaarBenJij.nu

De eerste activiteiten

Blijf op de hoogte en volg Minoesch

12 Juli 2015 | Oeganda, Jinja

Hallo allemaal,

Mijn naam is hier niet Minoesch, maar MUZUNGU. Muzungu betekent 'blanke'. Het is erg wennen om zo genoemd te worden.
Ondanks de weinige nachtrust waren de afgelopen dagen echt top! Iedere ochtend beginnen ze namelijk vlakbij het weeshuis met bidden, om 5 uur. Het eerste gebed op de eerste dag was prima, maar ik vond het minder leuk toen bleek dat ze tot 7 uur doorgaan. Doordat ze dit met microfoons en boxen doen, is het voor iedereen verstaanbaar. Echter is dat minder leuk voor je nachtrust.
Gisteren heb ik veel met Joshua gespeeld doordat de kinderen naar school waren. Hier gaan ze namelijk ook op zaterdag naar school voor extra bijles. Om dezelfde reden had ik alle tijd om de kleding te sorteren zodat iedereen je juiste maat kleding zou krijgen. De kinderen waren super blij met hun nieuwe pyjama's, kleding en zwemkleding. Ze hebben ze gelijk gepast en een soort modeshow voor Aidah en mij gelopen. Tussen het sorteren van de kleding door, waar de kinderen kapper aan het spelen met mijn haar. Dit heeft er toe gelijk dat ik een mooie vlecht in mijn haar heb, gemaakt door Scovia (een van de medewerksters).
Vandaag ben ik samen met Aidah en de kinderen naar de kerk geweest. Voordat we bij de kerk aankwamen, ben ik bij Stephen langs geweest. Dit is een jongen die de vorige keer in The Family House verbleef en inmiddels bij zijn grootouders woont. Het is super om het terug te zien, mede doordat ik de vorige keer voor hem gezorgd hem. Hij had namelijk een chronische botinfectie, maar heeft door een goede behandeling zijn been kunnen behouden.
Nadat de bijbelstudie (dit is een studie na de kerk, iedere leeftijd heeft zijn eigen groep) afgelopen was, konden de kinderen niet wachten om te gaan zwemmen. Na de lunch zijn we daarom gelijk vertrokken. Inmiddels was ook Xavier gearriveerd. Dit is een meisje dat de vorige keer in The Family House verbleef, maar nu terug naar haar moeder is. Ze is ook met ons gaan zwemmen. Het zwemmen ging er goed aan toen en iedereen heeft iets bij geleerd.
Bovendien hebben de kinderen sinds lange tijd weer chocolade geproefd. Fantastisch om hun gezichten te zien als ze aan het smullen zijn van de chocolade. Het werd nog beter toen ik vertelde dat ze vanaf morgen chocolade op hun boterham kunnen doen. Ik heb namelijk hagelslag meegenomen voor de kinderen en ben erg benieuwd hoe snel deze zal opgaan.
Tot slot werd The Family House omringd door zeepbellen na het zwemmen. Iedereen had namelijk een bellenblaas cadeau gekregen.

Tot de volgende,
Minoesch

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Minoesch

Actief sinds 31 Mei 2013
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 32114

Voorgaande reizen:

01 Februari 2018 - 13 Mei 2018

Buitenland stage Rome

09 Juli 2015 - 20 Augustus 2015

Vrijwillgerswerk Oeganda

17 Juli 2013 - 13 Augustus 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: