Corsokinderen - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Minoesch Schrauwen - WaarBenJij.nu Corsokinderen - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Minoesch Schrauwen - WaarBenJij.nu

Corsokinderen

Blijf op de hoogte en volg Minoesch

07 Augustus 2013 | Oeganda, Jinja

Hallo allemaal,

Helaas was het programma voor zondag gewijzigd. We zijn namelijk niet gaan zwemmen. Hierdoor zijn er wel ontzettend leuke familiefoto's gemaakt. We hebben foto's gemaakt met mij en zonder mij, met corsospullen en met een dirk-tas om 'Dirk van den Broek in Zundert' te bedanken voor alle gesponsorde spullen. De foto's zijn naar mijn zin erg goed gelukt. Ook is Topista (Topstar) langs geweest en heeft ze me weer een cadeautje gegeven. Dit keer was het een boek met Afrikaanse tekeningen die haar zoon gemaakt heeft. Verder vinden de kinderen het ontzettend leuk om foto's en filmpjes met mijn camera en telefoon te maken. Dat hebben we zondag dus ook gedaan. Dat was erg leuk en erg lachwekkend. Het feit dat we niet gingen zwemmen waren ze dus snel vergeten.
Verder heb ik maandag weer de was gedaan en heb ik weer heerlijk een boekje gelezen. Ook heb ik met de kinderen gespeeld. Het is zo leuk om te zien wat ze kunnen verzinnen met sommige dingen. We gingen met dopjes van flessen eten koken en met lappenstof maakte we een bed. Ook was ik maandag een klimpaal voor je jongste kinderen. Ze probeerde namelijk op mijn schouders te klimmen. Haha, het is ze niet gelukt. Verder heb ik met de oudste kinderen gestoeid. Het verbaasde me dat ik van sommige niet kan winnen.
Gisteren was het een geweldige dag. We hadden namelijk twee jarigen. Manuel en Brian waren jarig. Dit moest natuurlijk gevierd worden. Dus we hebben de hele dag liedjes voor ze gezongen en na het avondeten lekker taart gegeten die een vriend van het weeshuis kwam brengen. Deze taart smaakte erg goed. Ook waren ze erg blij met de cadeautjes :D. Gisteren ben ik ook met Aidah op stap geweest. We zijn namelijk naar de stad geweest en hebben van alles gekocht zoals pindakaas en internet voor op de modem. Het was heel erg gezellig. Ook heb ik gisterenochtend met Topista (Topstar) een rondje gewandeld en zijn we bij haar thuis geweest. Ze heeft een erg leuk gezin waarin ik warm ontvangen ben.
De mensen zijn hier zo anders als in Nederland. In Nederland is iedereen druk en bezig met zijn telefoon. Hier is dat absoluut niet. Hier loop je over straat en er vragen verschillende mensen aan je 'Hoe het gaat?' of ze zeggen gewoon 'Hello'. Ze zijn hier dus erg sociaal. Ook valt het mij op dat niemand hier haast heeft. Ik ben een van de weinige ding soms lekker doorloopt.
Vandaag staat erg iets heel anders op het programma. Ik ga eerst naar school naar de muziekklas kijken. Daarna ga ik shoppen. Je zult wel denken 'SHOPPEN?'. Ik ga namelijk souvenirtjes kopen en leuke Afrikaanse dingen voor mezelf.

Groetjes, Minoesch.

  • 07 Augustus 2013 - 11:22

    Julienne:

    Lieve Minoeschje. Je bent als n vis in t water. Als ik je bericht lees heb ik tranen in mn ogen, ik begrijp wat je bedoelt met wat je schrijft over de mensen. Ben erg benieuwd naar je foto's en die van DiIrk vd Broek lijkt me ook erg leuk. Ik heb gisteren het haakresultaat van Topista gezien. Erg mooi, daar kan ze wel n zaakje mee beginnen. Tot horens, Julienne

  • 07 Augustus 2013 - 11:41

    Astrid Goossens:

    Nog ff lekker genieten dan van die rust. Hier gaat alles nog steeds even gestrest. Groetjes vanuit schijf.

  • 07 Augustus 2013 - 13:23

    Fam. Schrauwen:

    Heej Minoesch,
    Ga dan maar is lekker shoppen, want dat is al wel eventjes geleden. Met al die cadeautjes en souvenirtjes denk dan wel aan je gewicht wat je mee terug mag brengen ;) (haha Grapje!!!). Wij vinden alle dingetjes leuk hoor, als je even niks meer weet voor jezelf ;).
    De foto's die we gezien hebben waren super leuk. Zelfs daar hebben ze het corso gevoel... (of misschien wel koorts????) Geniet deze week nog maar super.
    Xxxx pa, ma en zusjes
    Ps. zorg goed voor jezelf en je portemonnee!!! GRAPJE!!

  • 07 Augustus 2013 - 21:15

    Tante Roos:

    leuk minoesch dat je het zo naar je zin hebt,het is ook wel een hele ervaring ,ik vindt het goed van je hoor ,dat je dit hebt druven te doen, nog een weekje dan zit het er weer op ,en horen we je belevenissen wel een keer groetjes tante roos

  • 10 Augustus 2013 - 15:31

    Caroliene En Merel De Bruijn:

    Hoi Minoesch,
    Wat leuk om je verslagen te lezen. Je zult het straks nog gaan missen.
    Geniet nog van je laatste dagen.

    Gt,
    Merel en Caroliene de Bruijn

  • 11 Augustus 2013 - 16:29

    Tante Marijke:

    Heej Minoesch, weer een leuk verslag joh!
    Je hebt toch wel mee gezongen en gedanst hè? Heb je ze nog een leuk liedje geleerd!
    Met shoppen heb jij geen moeite, maar er zijn denk ik geen grote winkels?
    Nog een paar daagjes. Geniet er nog maar van!
    Je gaat vast nog wel iets leuks doen!! Toch.........
    Liefs tante Marijke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Minoesch

Actief sinds 31 Mei 2013
Verslag gelezen: 514
Totaal aantal bezoekers 32096

Voorgaande reizen:

01 Februari 2018 - 13 Mei 2018

Buitenland stage Rome

09 Juli 2015 - 20 Augustus 2015

Vrijwillgerswerk Oeganda

17 Juli 2013 - 13 Augustus 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: