Juf Minoesch - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Minoesch Schrauwen - WaarBenJij.nu Juf Minoesch - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Minoesch Schrauwen - WaarBenJij.nu

Juf Minoesch

Blijf op de hoogte en volg Minoesch

03 Augustus 2013 | Oeganda, Jinja

Hallo allemaal,

Ja, ja, de ene avond ben ik kok en de andere avond juf. Ik heb de kinderen donderdagavond namelijk muziekles gegeven. Ik heb ze een liedje geleerd. Dat was geweldig om te doen. Ze hebben erg mooie stemmen. Ook hebben we instrumentaal muziek gemaakt. Door te trommel op tafel en met rammelaars te schudden. Dat was er komisch. Vrijdagochtend vroegen de kinderen hoe ging het liedje ook alweer.
Verder ben ik gisteren samen met Aidah naar de oorsprong van de Nijl geweest. Wat een ENORME rivier is dat zeg. We zijn ook op een eilandje geweest in het Victoriameer.
De andere dagen waren gevuld met spellen met de kinderen en helpen in het huishouden. Deze week hebben we andere dingen gespeeld. We hebben met poppen gespeeld en leuke bordspellen gedaan.
Vandaag ben ik weer met Aidah naar de markt geweest. Het blijft me keer op keer verbazen dat de bedragen zo duur lijken maar als je gaat terug rekenen het eigenlijk helemaal niet duur is.
Verder gaan we vandaag of morgen een groepsfoto maken. Die kan ik dan mooi in mijn kamer hangen. Dan kan ik altijd de lach zien van geweldige kinderen. Morgen staat op het programma om na de kerk te gaan en te gaan zwemmen. Ze willen dan graag beter leren zwemmen van me. Ik ga dus mijn best doen om ze les te geven in zwemmen. Dan ben ik weer juf Minoesch.
Het is erg raar om erover na te denken dat ik over 11 dagen alweer thuis ben. Zoals ik al vaak gezegd heb, gaat de tijd enorm snel met deze lieve kindjes. Ook ga ik iedereen hier missen als ik in Nederland zit.

Groetjes, Minoesch

  • 03 Augustus 2013 - 16:06

    Oma:

    hallo minoesch

    nog een berichtje uit ik heb de foto s aan jeanneke laten zien
    en je zou er veel over kunnen vertellen de kinderen en het dorpje
    de nijl is groot en heel lang stroomt door vele landen
    nog geen slangen gezien nou weet ik niks meer
    groetjes aan de kinderen
    heel veel groeten van mij
    oma

  • 03 Augustus 2013 - 19:40

    Marinette:

    Hey minoesch

    Leuk om je te volgen. Wat zullen de kinderen veel leren van je.
    Geniet er nog van!

    De Brounsjes.

  • 04 Augustus 2013 - 08:47

    Jeanne:

    hoi minoesch wat vliegt de tijd voor je het weet sta je weer op je vliegtuig te wachten.zo te lezen en op de fotos te zien heb je het er goed naar je zin, het is natuurlijk al een uitdaging om zover tegaan ,maar het is altijd afwachten waar je terecht. komt zo te zien zijn het lieve kindertjes, het is ook fijn dat je er verder ook iets ziet van het land enzo. de armoede is dan weer wat minder maar dat wist je natuurlijk ,maar het is denk ik wel raar als je zo op de feiten gedrukt word en dan besef je wat voor weelde wij hebben, ook ik ervaar dat als ik je fotos bekijk. kan je daar luxe dingen kopen? (coke cola kleren )en is dat dan duur? .verder nog veel plezier en geniet ervan , pas goed op jezelf groetjes jeanne

  • 06 Augustus 2013 - 18:54

    Ooooooooooooooooooommmmmmmmeeeeeee Piet:

    he juf kun je er ook goed vissen want dan is het misschien wel wat voor mij om een weekendje naar toe te gaan is het nog steeds erg warm ja zo een reis vliegd om nog even van genieten gr uit wouw

  • 09 Augustus 2013 - 14:06

    Oma:


    hoe zit dat met jouw al iets leuks gezien

    want ik hoor of zien van de wilde dieren er zijn er zeker geen
    ben al klaar om weer naar holland te komen ik wil je toch wel weer zien

    groetjes oma tot gauw by by

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Minoesch

Actief sinds 31 Mei 2013
Verslag gelezen: 563
Totaal aantal bezoekers 32108

Voorgaande reizen:

01 Februari 2018 - 13 Mei 2018

Buitenland stage Rome

09 Juli 2015 - 20 Augustus 2015

Vrijwillgerswerk Oeganda

17 Juli 2013 - 13 Augustus 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: