Mijn eerste indruk - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Minoesch Schrauwen - WaarBenJij.nu Mijn eerste indruk - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Minoesch Schrauwen - WaarBenJij.nu

Mijn eerste indruk

Blijf op de hoogte en volg Minoesch

19 Juli 2013 | Oeganda, Jinja

Hallo allemaal,

Vandaag is de 2e dag in Oeganda. Woensdagavond landde mijn vliegtuig en ben ik door een taxi naar de Bed and Breakfast The Colonial Residence gebracht. Hier verbleef ik 1 nacht. De Bed and Breakfast is een mooi huis met alle voorzieningen die je nodig hebt. Donderdagmorgen werd ik wakker en heb ik een lekker ontbijt gehad daarna ben ik met een Boda Boda (een taxiscooter) naar de stad gebracht om daar mijn benodigdheden te kopen. Hierna gingen we terug naar de Bed and Breakfast en werd ik opgehaald door een andere taxi. Deze taxi bracht mij naar Blessings4you-Uganda in Jinja. Dit is het weeshuis waar ik verblijf. In de rit naar het weeshuis keek ik mijn ogen uit, want de natuur is heel mooi. Het is werkelijk overal groen. Eenmaal in het weeshuis heb ik mijn spullen uitgepakt en ben met de kinderen gaan voetballen. Door het voetballen werden mijn voeten bruin, zo hoorde ik bij de rest :p. Hierna was het tijd voor het avondeten. Dit is heel anders als in Nederland, maar het smaakte goed. Na het eten zongen de kinderen een welkomstlied voor mij. Dit vond ik prachtig. Toen was het tijd om de kinderen te verassen met mijn verassingen. Ik gaf ze de cadeautjes en ze waren ontzettend blij.
Vanmorgen ben ik samen met Brian naar de school geweest van de kinderen. Het was leuk om te zien hoe de kinderen daar les krijgen.

Groetjes, Minoesch

  • 19 Juli 2013 - 14:07

    Nicole Damen:

    Minoesch,

    Nog heel veel plezier daar!

    Groetjes Nicole

  • 19 Juli 2013 - 14:29

    Sacha Schrauwen:

    Heej Minoesch,

    Wou wat een leuke foto's. Het ziet er daar super mooi uit. Geniet ervan zussie.

    Xxx Sacha

  • 19 Juli 2013 - 14:37

    Ilja Schrauwen:

    Supper mooie foto's en ook een mooi berichtje nog veel plezier



    Xxxx ilja

  • 19 Juli 2013 - 14:51

    Karin Vergauwen:

    Heej Minoesch, je avontuur is écht begonnen! Leuk om te lezen en wát zul jij nog veel dingen mee gaan maken, kijk erg uit naar je volgende bericht! Geniet er maar lekker van! grtjszzzz

  • 19 Juli 2013 - 19:18

    Cilia:

    Fijn om te horen dat je een goede reis hebt gehad.
    En als de kindjes voor jou een welkomstlied hebben, is dat een teken dat ze je nu al omarmen.
    Ze zullen je gaan missen wanneer je weer naar huis komt.
    Veel succes!
    groetjes Cilia

  • 19 Juli 2013 - 21:40

    Marijke:

    Leuk om je 1e verslagje te lezen. Fijn dat alles zo goed is gegaan. Leuke foto's joh!
    Hoeveel kinderen zijn er?Slaap je bij de kinderen of heb je een eigen kamertje?
    We horen vast nog wat je zo heel de dag doet!
    Geniet maar lekker!
    Liefs o.Wim en t.Marijke.

  • 19 Juli 2013 - 21:47

    Jeanne:

    hoi minoesch fijn om te horen dat je goed bent aangekomen en dat je het leuk vind bij de kindjes (maar dat had ik wel verwacht) was de reis goed bevallen? maak er wat moois van en geniet ervan en pas vooral goed op jezelf groetjes jeanne schneijdenberg

  • 20 Juli 2013 - 18:34

    Oooooooooooooooooooome Piet:

    he juffie oe ist helemaal fit de foto;;;;;;;;;s zijn mooi hoe hard mag je er binnen en buiten de bebouwde kom rijden en komt het water uit de kraan of uit een put en heb je al een schema van wat je allemaal gaat doen misschien nog wel kameel rijden nog veel plezier gr wij

  • 21 Juli 2013 - 12:22

    Kim Damen:

    Hoi Minoesch, je gaat daar een hele leuke tijd tegemoet. geniet er van want voor je het weet is het voorbij (ik spreek uit ervaring :P) en oeganda is inderdaad een heel mooi land. door jou verhaal krijg ik al weer zin om er weer heen te gaan.
    Heel veel plezier en heel veel genieten!!

  • 22 Juli 2013 - 00:11

    Anny Verheyen:

    hallo Minoesch,

    snel even lezen. zo te zien ben je al goed ingeburgerd. helemaal super. maak er een hele fijne tijd van.
    liefs,
    Anny

  • 22 Juli 2013 - 20:57

    Tante Roos:

    hollo mimoesch

    fjin te horen dat het goed gaat ,geniet er dan maar lekker van,maar pas wel goed op je zelf groetjes tante roos

  • 22 Juli 2013 - 21:21

    Caroliene De Bruijn:

    Hoi Minoesch,
    Fijn om te horen dat je eerste dagen al goed zijn bevallen. Je droom wordt nu werkelijkheid. Ik wens je een hele fijne tijd en ik zal je blijven volgen!

    Gt,
    Caroliene

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Minoesch

Actief sinds 31 Mei 2013
Verslag gelezen: 925
Totaal aantal bezoekers 32091

Voorgaande reizen:

01 Februari 2018 - 13 Mei 2018

Buitenland stage Rome

09 Juli 2015 - 20 Augustus 2015

Vrijwillgerswerk Oeganda

17 Juli 2013 - 13 Augustus 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: